Régóta arról álmodtunk, hogy kellene egy olyan hely, ahol a gyerekek és fiatalok mozoghatnak, tanulhatnak és alkothatnak. Ahol természetes, hogy a kognitív és affektív készségeket mozgással, művészettel és játékokkal is lehet fejleszteni. Ahol a csoportvezető megnyilvánulásai, a problémákra és megoldásokra adott visszajelzései építik a szociális és egyéni viselkedéseket. Ahol a sajátos nevelési igény, tanulási nehézség sem hátrány, mert az ösztönzés, együttműködés és elfogadás áll a középpontban.
Szerettünk volna egy olyan helyet, ahol képzett és tapasztalt szakemberek keze alatt olyan pedagógiai és mentális eszközökkel találkozhatnak a gyerekek és fiatalok, amik valóban nekik szólnak. Ahol megvalósul a kikapcsolódás és tanulás harmóniája, olyan nyugodt és barátságos légkörben, melyben a gyerekek és fiatalok biztonságban érezhetik magukat, nem kell versenyezniük, megfelelniük. Így hát megfogalmazódott bennünk, hogy Együtt Csináljuk, Együtt Tanuljuk a gyerekekkel mindazt, amire szükségük van. Így lett az ECSET!
Szakmai vezető:
Elekes-Rabi Nikoletta vagyok, fiatal korom óta foglalkozom emberekkel. Kezdetben önkéntesként majd ezt kiegészítve kortárs segítőként kerültem kapcsolatba fiatalokkal. Az egyetemre kerülve, egyre biztosabb voltam benne, hogy gyerekekkel, kamaszokkal szeretnék foglalkozni. Szakképzettségeimet megszerezve (pszichológia, gyógypedagógia) kezdtem el hivatalosan is gyerekekkel tevékenykedni. Szeretnék minél szélesebb körben és friss tudással segíteni a fiataloknak, így időközben elvégeztem számos továbbképzést mozgás és művészeti vonalon is. Tudásomat és ismereteimet folyamatosan frissítem.
Munkámat motiválja, hogy olyan gyerekek vesznek körül, akik egy apró mosollyal is képesek szebbé varázsolni mindennapjaimat. A gyermeki kreativitás, szeretet és őszinteség mindig inspiráló számomra, ezért a velük töltött idő állandó jelleggel feltölt. Hiszem, hogy a gyerekekhez vezető úthoz nincs másra szükség, mint odafigyelés, a meghallgatás, a feltétel nélküli szeretet és az őszinte elfogadás.
További munkatársak:
Keresztes-Takács Timea vagyok, rajongója az önismereti munkának és az emberek közti kapcsolatok javításának. Hiszek ezek gyógyító, életet átformáló erejében, mert személyesen is tapasztaltam, ill. sokakat kísértem már -hol fájdalmas, hol katartikus- ön/társismereti útjukon. Tanultam mindehhez szociálpedagógiát, mentálhigiénét, meseterápiát, és jelenleg is képződök családterápiában. Főállásban szocioterapeuta vagyok egy pszichoterápiás intézményben.
Wenczel Zsuzsanna vagyok, pedagógia és neveléstudomány szakos bölcsész, fejlesztőpedagógus, illetve másodéves gyógypedagógia szakos hallgató pszichopedagógia szakirányon.
Több mint 10 éve dolgozom pedagógusként egy középiskolai kollégiumban, ahol a kezdetektől foglalkozom sajátos nevelési igényű, beilleszkedési-, tanulási-, magatartási nehézséggel küzdő, illetve hátrányos helyzetű tanulókkal. Sok éve tartok egyéni és kiscsoportos fejlesztő foglalkozásokat, mely munka során fontosnak tartom a folyamatos fejlődést és szakmai megújulást.
Érdeklődésem középpontjában a művészetpedagógia és társasjáték-pedagógia állnak, folyamatosan tapasztalom, hogy ezek segítségével indirektebb módon, de nagyon hatékonyan lehet fejleszteni az egyes részképességeket, közösségben alkalmazva pedig nagyon jó hatással vannak a teljes személyiség fejlődésére, pozitív énkép kialakítására és a szociális kompetenciákra.
Számomra a gyerekekkel való foglalkozás nem csupán munka, hanem olyan időtöltés, mely során én is nagyon jól érzem magamat, és közben én is folyamatosan tanulok és fejlődök.